Biedrība Sporta un izglītības centrs ZAĻĀ SKOLA
Privātā pamatskola ZAĻĀ SKOLA
Strazdu
iela 2, Valmiera, LV - 4201, reģ. nr. 40008212207, tālr.29218092,
e-pasts:
[email protected], www.zalaskola.lv
APSTIPRINĀTS ar Privātās pamatskolas ZAĻĀ SKOLA
direktores
03.09.2018. rīkojumu Nr.ZS2018.1.9/6
KĀRTĪBA
03.09.2018.,
Valmierā
Nr.ZS2018.3.34/2
IZGLĪTOJAMO
SŪDZĪBU IESNIEGŠANAS UN IZSKATĪŠANAS KĀRTĪBA
Izstrādāta
saskaņā ar Bērnu tiesību aizsardzības likuma
XI nodaļas 70. punkta 2. daļu
1. Vispārējie
noteikumi:
1.1. lai efektīgi pasargātu izglītojamos no
vardarbības, izglītības iestādes darbiniekiem ir jāuzņemas preventīva, rīcībā
balstīta, aktīva līdzdalība bērnu tiesību aizsardzības jautājumos;
1.2. darbinieku uzdevums ir pienācīgi reaģēt uz
ikvienu iesniegtu ziņojumu vai sūdzību par iespējamu bērna interešu aizskārumu
vai apdraudējumu bērna drošībai;
1.3. izglītojamie saņem informāciju par sūdzību
iesniegšanas kārtību un iespēju;
1.4. sūdzību iesniegšanas un izskatīšanas
primārais mērķis ir identificēt ikvienu iespējamu bērna interešu aizskārumu vai
apdraudējumu, un to novērst;
1.5. visās darbībās, kas skar sūdzību un
ziņojumu izskatīšanu, iesaistīto personu pienākums ir ievērot
konfidencialitāti, un informāciju par bērnu var izpaust tiktāl, cik tas
nepieciešams sūdzības izskatīšanai.
2.
Sūdzības iesniegšana:
2.1. sūdzību par
jebkādu bērna interešu aizskārumu var iesniegt mutiski, rakstiski vai
elektroniski (pedagogam e-klasē vai izglītības iestādes e-pastā) klases
audzinātājam, jebkuram pedagogam, direktorei, jebkuram izglītības iestādes
darbiniekam;
2.2. sūdzību var
iesniegt izglītojamais, viņa klasesbiedri vai vecāki.
- Sūdzības izskatīšanas kārtība:
3.1. kad saņemta
sūdzība, tās saturu sūdzības saņēmējam ir pienākums ieprotokolēt (e-klases
sadaļā individuālās sarunas vai rakstot sarunas protokolu) un informēt par to
direktori;
3.2. ja sūdzības
saturs prasa tūlītēju rīcību (bērns nav drošībā, apdraudējums notiek pašreiz),
ikviena sūdzību saņēmēja atbildība ir vispirms darīt visu iespējamo, lai
primāri novērstu tiešo apdraudējumu. Pēc tam informēt par to direktori;
3.3. atkarībā no
sūdzības satura to izskata klases audzinātājs, skolas administrācija, atbalsta personāls,
pēc nepieciešamības pieaicinot vecākus vai citas iesaistītas personas;
3.4. katru atsevišķu
sūdzības gadījumu, vadoties no saņemtās informācijas, iegūstot nepieciešamos
pierādījumus un papildus informāciju, nepieciešams izmeklēt. Veiktajai apstākļu
nodrošināšanai jābūt objektīvai, caurspīdīgai, tās laikā, ja nepieciešams, var
tikt piesaistīts psihologs;
3.5. nepieciešamības
gadījumā izglītības iestādes vadība var griezties pēc palīdzības sociālajā
dienestā vai bāriņtiesā;
3.6. ja veiktās
izmeklēšanas rezultātā ir saņemtas ziņas par iespējamu bērna tiesību
aizskārumu, kam ir krimināli vai administrativi sodāma pārkāpuma pazīmes, tiek
sagatavots rakstisks ziņojums tiesībsargājošām institūcijām;
3.7. lēmums par
sūdzības izskatīšanas rezultātiem tiek pieņemts rakstiski un paziņots sūdzības
iesniedzējam vai cietušā vecākiem;
3.8. lēmuma izpildei
tiek noteikts termiņš un veikta tā izpildes kontrole;
3.9. ja pēc sūdzību
izskatīšanas uzlabojumu nav un lēmumi netiek pildīti, tad izglītojamajam un
viņa vecākiem (aizbildņiem) ir tiesības prasdīt citu instance palīdzību
(policija, bāriņties u.c.).
Direktore Ligija Frišfelde